Kan mijn hulp nog bij mij blijven werken?
Uiteraard is het mogelijk dat uw hulp nog voor u blijft werken. Dit kunt u regelen via de “Regeling dienstverlening aan huis”. Meer informatie over deze regeling en een bijbehorend contract heeft u bij de brief ontvangen.

Hoeveel mag de hulp voor mij werken?
Via de “Regeling dienstverlening aan huis” mogen mensen maximaal drie dagen per week huishoudelijk hulp verlenen.

Moet ik zelf iets beëindigen?
Het bemiddelingscontract tussen u en ZO… wordt door ons beëindigd per 1 januari 2020. U hoeft hiervoor zelf niets te ondernemen. Wilt u uw hulp blijven gebruiken dan kunt u dit met uw hulp regelen via het Arbeidscontract hulp in huis. Dit contract is bijgesloten bij de brief die u heeft ontvangen.

Mag ik zelf het contract beëindigen?
U kunt er ook voor kiezen om zelf het bemiddelingscontract met ZO… te beëindigen. Dit kunt u doen door ons een mail te sturen. Voor het contract geldt een opzegtermijn van vier weken.

Gaat er iets veranderen in de kosten per uur?
De kosten die u per uur betaalt voor uw hulp, kunt u zelf met uw hulp afspreken. Samen met uw hulp vult u dit in op het contract, dat u heeft ontvangen bij de brief. Welk bedrag u voor uw hulp betaalt, regelt u zodoende helemaal zelf.

Is Zo… failliet?
ZO… is niet failliet. Door de steeds wijzigende wet- en regelgeving is ZO… genoodzaakt om met deze bemiddeling te stoppen. Daarnaast wordt het voor ZO.. ook steeds lastiger om hulpen te vinden. Omdat het aantal klanten en hulpen bij ZO… niet groot is, kunnen we dit niet meer op een goede wijze organiseren.

Is het mogelijk om hulp te regelen via de gemeente?
Als u bij de gemeente in aanmerking komt voor een indicatie voor de Wmo is dit mogelijk. Dit moet u aanvragen bij het Wmo-loket van uw gemeente. Mocht u dit willen regelen dan bepaalt de gemeente ook welke organisatie bij u de huishoudelijke hulp regelt.

Wat moet ik nu regelen?
Als u huishoudelijke hulp van uw bestaande hulp wilt blijven ontvangen, dan kunt u hiervoor het contract Arbeidscontract hulp in huis gebruiken. Samen met uw hulp kunt u deze invullen. Op die manier is alles netjes geregeld.

Weet mijn hulp dit ook?
Uw hulp hebben we ook geïnformeerd over deze verandering. Uw hulp heeft dezelfde informatie ontvangen op hetzelfde moment. U kunt dit zodoende rustig met uw hulp bespreken.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Uiteraard helpen we u graag verder. Mocht u vragen hebben over wat u moet regelen en hoe u dit het beste kunt doen. Neem dan contact op met onze klantenservice via 088 – 206 89 10.